fbpx

בנייה טרומית

תמונה לבניי הטרומית

אז מה זה בעצם בניה טרומית?

בנייה טרומית מגיעה משורש המילה ט. ר. מ מכיוון שחלק גדולה מהבניה נעשית בטרם הוא מגיע לאתר הבניה.

הבנייה הטרומית תופסת תאוצה בשנים האחרונות ויותר קבלנים משתמשים בה לבניית בתים ובניינים מכיוון שהיא מהירה, בטיחותית וזולה יותר.

בנייה טרומית נעשית בתהליך הכנה של קורות בטון ופלטות בטון עמידים וחזקים אשר נעשים מחוץ לאתר הבנייה בתנאי מעבדה ובבקרה גבוהה, ההרכבה של הקורות והפלטות בטון נעשית באתר הבנייה. הבנייה הטרומית מבוססת על טכנולוגיה חדשה ויש לה יתרון על בנייה מסורתית גם מבחינת הדיוק והבטיחות.

את חלקי הבית מרכבים באופן מהיר ליצירת מבנה ואת כל ההכנות שהבית נחוץ להן מבחינת תשתיות מכינים מראש במפעל כמו חשמל, אינסטלציה, גז, טלפון, מסגרת לחלונות וכו' כאשר ההתקנה של התשתיות האלה נעשית באתר הבנייה.

בנייה טרומית יותר מהירה מבניה מסורתית ב30% שזה חוסך עלויות בשעות העבודה שיש לשלם לבעלי המקצוע, השכרת ציוד וכמובן בכניסה לבית.

בתחילת הדרך לבנייה הטרומית יצא שם לא כל כך טוב מכיוון שלבעלי מקצוע לא היה את הידע הנכון לבנייה טרומית וכאשר הם בנו בתים באופן שגוי זה גרם לבעיות בידוד ואטימה וכמובן לא הקל על החיים של דיירי הבית.

אבל כיום עם הידע שקבלן בניין ומהנדסי בניין רכשו והטכנולוגיה המתקדמת הבנייה הטרומית הפכה להיות סטנדרט גבוה בשוק הבנייה וחלק גדול "בבנייה ירוקה" שהיא הסטנדרט החזק היום בתחום הבנייה וגם באיכות המגורים של הדיירים.  "בנייה ירוקה" חוסכת אנרגיה לדיירים כמו חימום או קירור הבית בגלל הבידוד והאיטום בבנייה הטרומית וכך הם פחות מזהמים את הסביבה וגם חוסכים בתשלום חשמל.

סוגי בנייה טרומית

  • אלמנטים חד ממדיים- עמודים וקירות טרומיות.
  • אלמנטים דו ממדיים- קירות מוכנים, עם או בלי פתחים כהכנות לדלתות וחלונות וחלקי רצפות ותקרות מוכנים מראש.
  • אלמנטים תלת-ממדיים – מערכת רכיבי בניין הכוללת תאי נפח שלמים המיוצרים במפעל ומורכבים באתר לכדי בניין שלם. אלמנטים אלו יכולים להיות חדרים יבילים שלמים הכוללים ארבעה קירות, רצפה, תקרה ופתחים, כמו כן הכנות למערכות בניין שונות.

ברסוף בע"מ חברה קבלנית - פרויקטים מיוחדים לשיפוץ הבית - ברסוף בע"מ

יתרונות לבניה טרומית

  • מאפשר בנייה מהירה של כל סוגי המבנים כולל קרוואנים, מבנים ניידים ושיכונים.
  • בנייה טרומית מקצרת את הקמה של מבנה לעומת בנייה מסורתית של לבנים. בבנייה לגובה אפשר לבנות קומה בשבוע.
  • עלות נמוכה מבנייה מסורתית מכיוון שחלקי הבנייה בייצור המוני.
  • חיסכון בעלות זמן עבודה והשכרת ציוד של בעלי המקצוע.
  • בנייה טרומית נחשבת לירוקה  עם חומרי בנייה ידידותיים לסביבה וגם בידוד הבית טוב יותר וחוסך באנרגיה של חימום וקירור הבית.
  • בנייה רגילה של 100 מ"ר תייצר 10 טון של פסולת בנייה – בנייה טרומית של 100 מ"ר תייצר 6 טון פסולת בנייה בלבד.

בשורה התחתונה

כמו שאמרנו לבנייה טרומית יש יתרונות רבים: חיסכון של זמן, אנרגיה וכסף שאלה המשאבים הכי חשובים שיש לאדם היום!!!

ולא בכדי, בכל שנה יש גידול בבנייה טרומית לא רק של שיכונים וקרוואנים כמו בעבר אלה גם במגדלי יוקרה. והמחיר הוא ידוע מראש ואין הפתעות בין שלב לשלב של הבנייה. התקדמות הטכנולוגיה של הבנייה הטרומית גרמה לאיכות גבוהה בחומרי הבנייה והבקרה של קורות ופלטות הבטון שהם ברמה המתאימה “לבנייה ירוקה” החוסכת באנרגיה ובנייה נקייה יותר."

מה שגם הלקוחות יכולים להנדס את תהליך בניית בית פרטי כראות עיניהם, ולא כמו בעבר שהבנייה הייתה בקוביות אלא שכיום יש גמישות בתכנון ובבנייה.

איך נשמע לכם לעלות ברמה ואיכות החיים ובדרך גם לחסוך בזמן ובכסף בבניית בית פרטי שהוא שלכם? אז אם זה מעניין אתכם…
צרו קשר או השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם.

פוסטים אחרונים

פרויקטים אחרונים

יצירת קשר

לתיאום פגישת יעוץ ללא עלות